onsdag 31 augusti 2011

Mat dags, mat plats.

 När småttingarna blir större och börjar sitta själva, är det viktigt att dom sitter stadigt. En rejäl stol är inte så svårt att hitta, men en snygg kudde eller dyna, vad man nu säger, är svårare.
När min son var runt 4 månader inhandlade vi hans första barnmatsstol. Och jag tror att jag letade ett bra tag efter en snygg kudde som han kunde stödja sig mot.
Men när jag inte hittade någon kom jag på den briljanta idén: "Jag kan ju sy en själv, det är väll inte så svårt!"


Och med jeanstyg och lite vadd bliv den perfekt!


Lite detaljer behövs alltid. Min logga, självklart, ett tryck och en färgklick, en blå för pojkarna och rosa till flickorna.   Går även att få i ljusare jeans. 

Måtten ska passa dom flesta barnstolarna.


Så där ja, stilrent och tufft till dom små, nu är det bara att äta på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar