fredag 14 oktober 2011

Våga mera!!

Ännu ett bröllop är förbi och ännu en outfit är gjord. Denna gången gick jag verkligen in för hela looken. Min vän Elin brukar ofta ha någon form av huvudbonad eller blomma eller något, själv har jag aldrig riktigt vågat tidigare men kvällen till ära och med lite inspiration från Elin blev det någon form av hatt till festlooken.
Med ett vanligt svart diadem, lite svart tråd och lite svart organsa gick det snabbt att slänga ihop en oregelbunden boll.


Klänningen är inget avancerat men det är tyget som gör hela klänningen!! Det underbara svarat hösttyget hittade jag på en tygaffär i Huskvarna. Det är mönstard chiffong men någon form av siden detaljer, svårt att förklara, jag vet, men typ så kan det beskrivas.
Kjolen är draperad hel och hållet och över delen är mer figursydd med en djup v-ringning fram och en liten v-ringning baktill.


Tack Jonathan och Ellie för ännu ett fantastiskt bröllop som jag bara var 'tvungen' att sy en ny klänning!!
Ni är bäst!! Så sjukt goa, och helt perfekta för varandra!!

Visst är dom vackra!!
Ta hand om er, Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar