måndag 5 september 2011

Enastående balklänning.

 I våras frågade min svägerska mig om jag ville sy hennes balklänning. Självklart! sa jag.
Hon ville inte ha någon traditionell balklänning utan något utöver det vanliga. Gärna med mönster och jordnära färger. Det första vi gjorde var att leta tyg och skissa. Men det är inte alltid lätt att hitta dom där perfekta tygerna som man bara älskar. Efter ett litet tag fick jag en ide av min kära mamma att det behöver ju inte bara vara ett tyg utan man kan mixa enfärgade tyger och band. Tack mamma!!
Efter att ha tittat på prodject runway kom jag på tanken att skapa mönster genom att sy ihop olika tyger.
Och jag började skiss. Jag skissade säkert tio olika klänningar som jag senare visade för Malin (min underbara svägerska). Hon fastnade speciellt för en av designerna och kom med egna idéer sen började jag sy.


 Klänningens liv består av flera småbitar som är oregelbundna och ihopsydda med ett guldgult band emellan. Halsbandet med träpärlor och ett sköldpaddesmycke fungerar som halterneck. En ringning i ryggen. Och kjolen är i tre lager som delar sig där framme, med gult band som kant.
Det bruna och det orange/gula tyget är av bomull och det gröna är chiffong. Bandet är av satin.
Jag har inte sett någon klänning som liknar hennes. Den är helt unik.


Vackra Malin!! Helt fantastik i inbakad fläta!

Kram på er vänner!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar