måndag 19 september 2011

Vargavinter..

Nu har jag börjat inse att hösten är här. Temperaturen stiger aldrig över 15°, träden har färgats orangeröda och kvällarna blir mörkare. Åh är sommaren redan slut?!
Nu börjar det bli dags för att ta på sig varmare kläder och se över vintergarderoben. Min son är 1 1/2år och växer så det knakar. Alla vinterkläder från fjol är försmå. Och det det börjar bli tid för att införskaffa nya varma kläder. Och med den vargavintern som var förra året och som lovas i år igen är det bäst att rusta upp ordentligt!


Denna mössan gjorde jag förra året till min son och den blev en riktig succé hos mina kompisar. Det är en ganska enkel modell men med roligare material en vad du hittar i en vanlig h&m/Åhlens butik.
Utsidan är stark och tålig jeans(såklart). Insidan är fleece och öronlapparna är i vargpäls imitation.


En vargmössa för en vargvinter! 
Mössan kommer förhoppningsvis kunna beställas inom kort.




Min son är inte helt lycklig över att behöva posera med mössan inomhus!

Hoppas ni gillar den!!

1 kommentar: