måndag 26 september 2011

Bröllopsoutfit nr.2

I våras hittade jag det här tyget på torget. I Jönköping har vi torg handel varje lördag på västra torget. Så underbart mysigt att gå där på morgonen och trängas med tanterna!
Jag var inte riktigt säker på vad jag skulle ha tyget till, men jag tyckte ändå att det var lite coolt så jag köpte det. Jag brukar inte ha jätte mycket blått på mig, men detta nästan fulsnygga chiffongtyget tilltalade mig ändå.

Efter några veckor kom bröllopssäsongen och det var dags att hitta en outfit och vid det laget hade jag glömt bort mitt tyg, typiskt mig. Men när jag gick och tittade bland alla klänningar fick jag en idé om att sy ihop 4 fyrkanter till en klänning. Och kom genast att tänka på mitt lite udda tyg där hemma.
Så snabbt, smidigt och enkelt slängde jag ihop den här klänningen som blev lite av en onesize klänning, med en blå underklänning och marinblå band. Inte så pjåkigt.
Sömnad kan vara lätt och roligt ibland!


Tyvärr var det lite kallt den dagen så jag var tvungen att ha både leggins och linne under och en jacka över, men det blev ju bra ändå!


Grattis Elloise och Henrik!! Tack för att vi fick komma och gratulera er på er fantastiska dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar