lördag 24 december 2011

Nu har jag äntligen blivit klar med alla jul bestyr. Hängt upp gardiner, pyntat granen och slagit in paket.
I år har jag valt att gå på det lite mer gammeldags röda men också lite mer shabby chic kulor. 
Jag bestämde mig för att gör lite eget julgrans pynt till årets gran, för att få fram den där lite äldre looken.
Eftersom jag nästan alltid sy mina egna gardiner så fick jag lite tyg över där och behövde bra köpa till några andra tyger, som går i samma färg skala, med lite andra mönster och kombinera dom.
Utav detta blev det små julstrumpor. Kanske inte det första man tänker att man ska hänga i granen, men med dom här små miniatyrerna blev det riktigt sött.


En söt liten gran med både kulor, ljus, käppar rosetter, hjärtan, strumpor och pärlor.
En salig blandning, som ändå funkar.


Julkulorna införskaffade jag faktiskt förra året på Dimoda i Jönköping, super fina i fattigmans silver. 


En liten strumpa bredvid en polkagriskäpp. Så små och söta!!


Några små rosetter här och där förstärker helhets känslan


Hjärtanen köpte jag faktiskt också förra året fast på Anna K. Även dom i fattigmans silver.



Allt tyg som blev över använde jag till att dekorera paketren med, för att få en finare helhetsbild.
Etiketterna är från papper som jag har klippt ut själv, men är köpta på Westers i Jönköping, men finns på Panduro, tror jag. samma med banden.  Den vita bakgrunden gör att det blir en bättre matchning.

Undrar ni över hur jag har gjort något, så är det bara att fråga!


En riktigt God Jul till er alla!!
Hoppas ni fått lite inspiration till att våga göra ert eget julpynt.
Om inte annat till nästa år i alla fall.

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar