söndag 18 november 2012

Gårdagens bröllopsoutfit..

Igår var jag och min man tillsammans med många vänner på bröllop.
En barndomsvän till min underbara Micke som skulle gifta sig, lycka!
Jag bara älskar bröllop som dom flesta av redan har räknat ut.
Och självklart är det ny outfit som gäller. Absolut något ny designat och själv producerat!
Denna gången fick det bli en svart lite längre klänning. Det var ju trotts allt ett höst bröllop.


Mannen och jag blev en aning mörka tillsammans men stilrena! 


Klänningen fick en väldigt simpel skärning framtill med breda axlar. Och för att inte en väl bystad person som jag att se ut som ett hus, sydde jag tillsist på en liten resår invärtes under bysten för att skapa lite rynkmönster och midja. ( som tyvärr är lite svårt att se på en mörk bild med blixt)


Hela klänningens personlighet sitter i ryggen där jag har valt att göra ett parti i läderimitation och lätt brottarrygg. Inte helt lätt att se mönstret i ryggen.


Till detta var jag självklart tvunget att ha en färgklick. 
Dessa skor är jag totalt förälskad i. Hittade dom faktiskt, hör och häpnad, deichmanns.
5th Avenue by Halle Berry


Inser nu att jag måste nog ta nya bilder och lägga upp..
Bilderna blir väldigt mycket mörkare när man lägger upp dom på bloggen, konstigt. Haha ibland känner man sig väldigt oteknisk.
Men dom kommer i veckan, så håll till godo tills dess.

1 kommentar:

  1. Haha. Insåg nu att bilderna blir något ljusare om man klickar på dom. det kanske bara är min dator som är lite rolig! haha

    SvaraRadera